واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

تمدید زمان ثبت نام پیاده روی اربعین تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۸۳۰۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • ۱
تمدید زمان ثبت نام پیاده روی اربعین تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
باتوجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، قرار بود پیش ثبت نام بیست روز و تا پایان تیر ادامه داشته باشد که به دلیل درخواست‌های متقاضیان و شرط ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، این مهلت تا ۱۷مرداد تمدید شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از گذشت دو سال و چند ماه از همه گیری ویروس کرونا که سبب شد بسیاری از موضوعات ازجمله سفر‌های زیارتی و سیاحتی تحت تأثیر قرار گیرند، امسال فضای رفتن به سفر کمی بهتر شد. بسیاری از مشتاقان اهل بیت (ع) در این دو سال نتوانستند به علت وجود این بیماری به سفر پرمعنی اربعین بروند و امسال با فراهم شدن مقدمات این سفر مقدس درصددند نامشان را درفهرست زائران حضرت اباعبدا... الحسین (ع) قرار دهند. ازاین رو، متقاضیان زیادی برای این سفر در مشهد و خراسان رضوی ثبت نام کردند. درحالی که قرار بود این ثبت نام در آخر تیرماه به پایان برسد، باتوجه به استقبال مردمی، زمان ثبت نام سفر اربعین تا ۱۷ مرداد تمدید شده است.

در این زمینه مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: باتوجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از ١٠تیر در سامانه «سماح» آغاز شده است. تا پایان وقت جمعه ۳۱تیر حدود ۶۵هزار نفر برای زیارت اربعین حسینی در این استان پیش ثبت نام کرده اند.

جواد شاد افزود: باتوجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، قرار بود پیش ثبت نام بیست روز و تا پایان تیر ادامه داشته باشد که به دلیل درخواست‌های متقاضیان و شرط ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، این مهلت تا ۱۷مرداد تمدید شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله فقط پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست، ادامه داد: پیش ثبت نام از متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت نام قطعی درآینده از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: چنانچه دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین محدودیتی در نظر بگیرد، ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند، تعیین و اعلام خواهد شد.
شاد افزود: باتوجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، ضروری است متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق دست کم دو دز واکسن کرونا از شرایط تشرف است که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام می‌شود، ادامه داد: بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که دست کم دو دز واکسن را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود. ازاین رو، متقاضیان از هم اکنون باید مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
شاد اضافه کرد: داشتن گذرنامه با دست کم شش ماه اعتبار از تاریخ اعزام نیز الزامی است و در صورت لزوم، متقاضیان از امروز باید برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد تارک
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
مرز شلمچه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->